Unikátní služba Drafter umí párovat firmy s vhodnými kandidáty. Ušetří čas i peníze

Přenést hledání nových zaměstnanců do 21. století. To byl hlavní záměr zakladatelů služby Drafter Jiřího Vostrého a Oskara Borhyho. Jejich platforma určená jak zájemcům o práci, tak firmám využívá takzvaná big data a unikátní algoritmy, které zaručují, že se propojí jen relevantní lidé. Personalisté navíc mohou přímo v aplikaci pozvat kandidáty na pohovor. Zakladatelé Drafteru chtějí využitím moderních technologií, kombinací různých komunikačních kanálů a kvalitního employer brandingu celý proces náboru zrychlit a zefektivnit.

Před dvěma lety se Jiří Vostrý s Oskarem Borhym rozhodli, že přenesou principy z online seznamek do náboru. „Ptali jsme se sami sebe, proč by to, co běžně funguje u seznamovacích aplikací, nemohlo platit i pro nábor. Díky zpracování nejrůznějších dostupných dat a algoritmům umí tyto aplikace během chvíle propojit lidi, kteří mají velkou šanci, že si budou rozumět. Drafter tohle přináší do hledání a nabízení práce. Prostě spojí firmy s těmi kandidáty, kteří by o danou pozici opravdu mohli mít zájem a mohli by do firmy zapadnout,“ vysvětlil princip Jiří Vostrý.

Co kdyby pohovory přestaly být sázka do loterie?

Drafter funguje jako rozhraní, kde se personalisté virtuálně setkávají s talentovanými uchazeči. Zájemci o práci zde vyplňují osobní profil. „Jednotlivým společnostem pak vytváříme poutavý profil, kde představujeme především jejich firemní kulturu. Tak, aby kandidáti mohli lépe posoudit, zda jim vyhovuje, co firma dělá a jak to dělá. Součástí každého firemního profilu jsou i obsazované pozice. Následně díky nejmodernějším technologiím párujeme vhodné talenty s volnými pozicemi. Personalistovi tak dojdou pouze relevantní životopisy,“ popsal Oskar Borhy, druhý ze zakladatelů Drafter. Personalista si tak může vybírat jak z těch, kteří měli o pozici zájem, tak z těch, kteří by pro ni byli vhodní. „Kromě toho využíváme i sociální sítě. Ke každé volné pozici tak spouštíme kampaň na sociálních sítích, která cílí na vhodné talenty,“ dodal Jiří Vostrý s tím, že personalisté následně mohou vybrané uchazeče pozvat na pohovor přímo prostřednictvím Drafteru. Celý výběrový proces tak mají na jednom jediném místě.

Právě využití analýzy dat a vhodného cílení zaručuje, že personalista nemusí projít desítky irelevantních životopisů a absolvovat desítky zbytečných pohovorů. Vhodní kandidáti pak nejsou otráveni tím, že je oslovuje společnost s nabídkou, která neodpovídá ani jejich dosavadním zkušenostem, ani zájmům. „Našim záměrem je celý výběrový proces urychlit a udělat ho maximálně transparentní. Personalistovi to šetří velké množství práce a peněz. Zájemcům o práci především čas, protože nemusí psát desítky e-mailů do firem, pročítat si jejich webové stránky a čekat mnohdy i týdny na nějakou odpověď,“ podotkl Borhy.

Drafter nabízí firmám tři typy členství – standardní, premium a unlimited. Liší se od sebe především v míře detailnosti firemního profilu.