Co přinese 2019 v náboru? Trendem jsou data a personalizace

Nízká míra nezaměstnanosti by měla podle analytiků vydržet i v letošním roce. Pro většinu obyvatel je to dobrá zpráva. Pro zaměstnavatele, a zejména pro recruitery, je to ale spíše noční můra. Obsadit některé pozice se totiž stává naprosto nemožné. I proto přicházejí na stále kreativnější způsoby, jak možné zájemce zachytit, oslovit a zaujmout natolik, aby zvážili změnu zaměstnavatele či kariéry. Jaké trendy přinese letošní rok a co vám může pomoc zaplnit židle, které už měsíce zejí prázdnotou? Seznamte se s trendy pro rok 2019.

Některé trendy zmizí tak rychle, jak se objevily. Jiné ale zůstávají a posilují. Prokazují totiž, že mají opravdu vliv na úspěšnost a že HR oddělením značně usnadňují život. Většina předpovídaných trendů pro rok 2019 tak nejsou žádné žhavé novinky, ale spíše stálice, které se začínají zabydlovat v běžných procesech. Pokud je tedy ještě nemáte, rozhodně je letos na čase s tím něco udělat.

1. Síla technologií

Technologie začínají zcela zásadně měnit fungování náboru i celých personálních oddělení. Dokážou totiž výrazně posunout kvalitu služeb, zefektivnit procesy, ušetřit čas a zavést do práce systematičnost. Trendem letoška bude spojování různých systémů pod jednu platformu. Díky tomu tak budete mít hledání talentů, náborový proces i jejich kariéru ve firmě na jediném místě. Do práce s lidmi také začíná významně promlouvat umělá inteligence. Ta už dnes zvládne oslovit kandidáty, odpovědět na jednoduché dotazy, pozvat je na pohovor či jim poděkovat za účast. Vy ušetříte čas, a ještě zanecháte profesionální a lidský dojem.

2. Mobilní nábor

Když už mluvíme o technologiích, je potřeba upozornit na mobilní telefony. Pokud plánujete letos měnit náborový proces, rozhodně na ně nezapomínejte. Podle nedávné studie až 45 % lidí hledalo novou práci přes telefon alespoň jednou za den. K vyhledávání nových pracovních nabídek ji pak používá až 89 % všech kandidátů. Není totiž lepší šance, kdy zaujmout možného zaměstnance, než když jede otrávený z práce a má volnou půl hodinku ve vlaku či v autobuse…

3. Miřte přesně

O tom, že data vládnou světu, jste už pravděpodobně něco četli. Do recruitmentu proto přichází trendy, které obchodníci znají už roky. Lidé zahlcení reklamami a nabídkou se naučili ignorovat drtivou většinu toho, co se netýká jejich potřeb a přání. Pokud se tedy IT manažerovi budou zobrazovat vaše nabídky na pozici svářeče a účetní, těžko vaši kariérní stránku rozklikne, aby zjistil, že hledáte i šéfa IT oddělení. Shromažďujte data, poznejte své kandidáty a miřte přesně. Zmnohonásobíte tím šanci, že budete oslovovat kandidáty, pro které jsou vaše nabídky opravdu zajímavé.

4. Vypilujte značku

Málokteré slovo je poslední dobou v HR skloňované častěji než Employer Branding, tedy značka zaměstnavatele. Že se vyplatí chodit na různé pracovní veletrhy, pořádat dny otevřených dveří a mít hezké bloky a bonbóny ve firemních barvách, už většina firem ví. To, zda se odlišíte, tedy závisí na kreativitě a pečlivosti. Ujistěte se, že máte celou komunikaci značky dotaženou k dokonalosti. Že máte funkční a aktuální web, dobře napsané inzeráty. Že oslovujete kandidáty prostřednictvím relevantních komunikačních kanálů a zajímavým způsobem. Pokud jste to ještě neudělali, zvažte zřízení kariérní stránky na sociálních sítí. Plést komunikaci směrem k zákazníkům a obchodním partnerům dohromady s fotkami z vašeho středečního smažení palačinek v kanceláři a pátečního firemního bowlingu není nejšťastnější.